Dungeon Master 3 (Návrat ke starým kořenům dobrejch Dungeon Crawlers?)
Název: Dungeon Master 3
Programace a animace,hudební zpracování: C0rtax
Program: Game Maker Studio (Přechod z 8.1)
Aktualizace: 18.10.2016
Spousta spritů a neskutečně málo času mě absolutně zabíjí doslova, rozhodně nemohu slíbit, že se dočkáte Alpha na vánoce jelikož je toho v poslední dobou na mě příliš (Nové zaměstnání), nakonec nemohu specifikovat přesnější datum a tak nezbývá než jen čekat. Prozatím nic neprogramuji, ale bojuji s animacemi a grafikou ve hře, doufám že do vánoc budu schopný ukázat alespon něco.
Aktualizace:
Svádím den co den krvelačný souboj se spritáží a stále jsem s tím opravdu nespokojen. Převod obrazu z klasických 320x200 do 640x480 je pro mě hardcorovou delikatesí a rozhodně se nemusíte bát na vánoce výjde Alpha verze pro prohlížeč.
Info:
Spousta dnešních Dungeon Crawlers jsou inspirována prvotním Dungeon Masterem, třeba Legend of Grimrock,Eye of the Beholder,The Quest a mohl bych jmenovat spousty dalších kvalitních her.
Dungeon Master 2 nebyl nikdy dokončen, tvůrci přesto slibovali dlouhá léta že 3 díl vznikne jenže špatná prodejnost a nezájem nakonec hru strhly z prodeje a prodaly licence japonským vývojářům kteří vytvořily Dungeon Master Nexus který ale je znova motivován prvním dílem hry a zde to umřelo, Nexus byl propadák a tím definitivně padla naděje na vznik 3 dílu.
Proč jsem začal dělat na 3 díle?:
V mých 11letech jsem hru viděl poprvé a zkusil, zaujala mě ihned napoprvé a líbila se mi otevřenost světa, hra je celkem němá a nemá žádné pořádné vysvětlení jak ji hrát, proto většina lidí hru vzdala dříve než si ji pořádně rozehrála a tím začla zkáza pro Interplay a FTL.
Pokoušel jsem se o remake a učil jsem se programovat ve více programech, zkoušel jsem různé editory i tak jsem neměl dostatečně dobrý styl v kreslení a nedokázal bych něco takového stvořit.
Léta ubíhala a má touha po vytvoření 3 dílu byla větší a větší, v hlavě se mi množily nápady co do hry přidat a jak ji vylepšit, jaký by měl 3 díl děj a ukoly ve hře. Nakonec jsem se poptal po licenci u Interplay a ti mi zdělili že nakonec práva zanikla a hra byla nenávratně odstraněna, hmm...
Poslední 3dny tvrdě makám na DM3 a snažím se vykoumat engine a vylepšit pixelovou animaci na uroven 2 dílu i možná plynulejší, bude to pro mě výzva a také zábava to tvořit.
Co do hry plánuju?:
- Velký otevřený svět, spousta lokací, vesnicí, krypty, chrámy, jeskyní a další...
- Budu respektovat DM2 takže němá hra, do hry přidám ale větší inteligenci a život, aby hra byla mnohem lepší a zábavnější.
- Spousta monster včetně starých a nějaký ty mini bossy jak je v DM2 (zelený malý skřet, Stvoření v jeskyni co po vás háže mraky otravy, Mnich se zlatým trojzubcem co střílí firebally)
- Do hry přidám skákání (přeskakování propastí) a lezení (vylezete na skálu), možná i plavání (uvidím ;) )
- Spousta hádanek a skládaček, které budou mnohem obtížnější než v DM2.
- Nové zbraně a zbraně které známe z DM2.
- Hra bude vypadat skoro stejně jako DM2 až na nový/podobný vzhled.
- Hra bude obsahovat 2 závěrečné konce.
Kdy hra výjde?:
- No, tohle specifikovat nebudu, minule jsem o tom psal a nakonec to zamrzlo na mrtvém bodě bez screenů ze hry, sledujte progress a uvidíte sami.
Což znamená musíte jen doufat.
Kde hru najdete:
http://www.dungeonmaster3.estranky.cz
První pohled na hru:
Komentáře
Přehled komentářů
Nikdy jsem dungeon master nehrál, ale když to takhle říkáš, zní to zajímavě. Mám pocit že bys možná mohl do hry přidat trochu textu, aby hře hráč porozuměl trochu víc. Držím palce C0RTAXI
To zní zajímavě
(Wi7oš, 27. 6. 2016 20:51)